آ
-
آزمون فرضیه
بررسی چالشهای آموزش الکترونیکی درس احتمال و آمار مهندسی [دوره 25، شماره 97، 1402، صفحه 125-150]
-
آزمون فریدمن
چارچوب ارتقای محتوای آموزش کارشناسی مهندسی عمران با رویکرد انتقال مهارت های کارآفرینی [دوره 25، شماره 100، 1402، صفحه 1-25]
-
آموزش
نگرش دانشجویان مهندسی دانشگاه شیراز بهتناسب برنامههای درسی تحصیلات تکمیلی با رویکرد توسعه پایدار [دوره 25، شماره 100، 1402، صفحه 27-47]
-
آموزش
اعتبارسنجی برنامههای آموزش مهندسی ساختمان در ایالات متحده آمریکا [دوره 25، ویژه نامه-زمستان 1402، 1402، صفحه 129-129]
-
آموزش اثربخش
ماندگارسازی رابطه توان خودرو به کمک تصاویر مناسب [دوره 25، شماره 97، 1402، صفحه 65-95]
-
آموزش اقتصاد
بررسی رابطه علی آموزش اقتصاد با سواد مالی، مهارتهای تصمیمگیری و قصد کارآفرینی دانشجویان [دوره 25، شماره 97، 1402، صفحه 1-23]
-
آموزش عالی
چالش های آموزش عالی در رشته های مهندسی [دوره 25، شماره 100، 1402، صفحه 129-143]
-
آموزش عالی ایران
بحران کاهش تقاضا در رشته های علوم، فناوری، مهندسی و ریاضیات در نظام دانشگاهی ایران: شناسایی راهکارها [دوره 25، شماره 99، 1402، صفحه 43-63]
-
آموزش کارآفرینی
چارچوب ارتقای محتوای آموزش کارشناسی مهندسی عمران با رویکرد انتقال مهارت های کارآفرینی [دوره 25، شماره 100، 1402، صفحه 1-25]
-
آموزش معماری
آموزش درس «آشنایی با معماری جهان» در ایران: تحلیل مضمونی دیدگاه های مدرسان [دوره 25، شماره 98، 1402، صفحه 127-151]
-
آموزش معماری
شناسایی مولفه های مهارت مباحثه در فرایند یادگیری طراحی معماری [دوره 25، شماره 100، 1402، صفحه 101-128]
-
آموزش مهندسی
بررسی زیرساختهای فلسفی آموزش اخلاق مهندسی (یک بررسی نظاممند) [دوره 25، شماره 97، 1402، صفحه 25-41]
-
آموزش مهندسی
مطالعۀ کیفی پیشبایستهای اجرای رویکرد ترسیم برنامۀ درسی در رشتههای مهندسی (مورد مطالعه: گروههای مهندسی دانشگاه کاشان) [دوره 25، شماره 97، 1402، صفحه 97-123]
-
آموزش مهندسی
روش خلاقانه مهندسی برای شبیه سازی ماندگار سامانه های مهندسی در محیط های نرم افزاری [دوره 25، شماره 100، 1402، صفحه 63-81]
-
آموزش مهندسی
ارزیابی درونی و برونی، برای ارتقای کیفیت در آموزش مهندسی، تجربه های بین المللی و تلاش های ملی [دوره 25، ویژه نامه-زمستان 1402، 1402، صفحه 29-55]
-
آموزش مهندسی
چالش های آموزش عالی در رشته های مهندسی [دوره 25، شماره 100، 1402، صفحه 129-143]
-
آموزش مهندسی
کیفیت آموزش مهندسی از دیدگاه تحلیل محتوای مقالههای منتشر شده در فصلنامه آموزش مهندسی ایران [دوره 25، ویژه نامه-زمستان 1402، 1402، صفحه 77-103]
-
آموزش مهندسی
دغدغه کیفیت در آموزش مهندسی ایران زمینهکاوی تاریخی با تأکید بر فهم منطق ظهور کیفیت در این نوع آموزش در کشور [دوره 25، ویژه نامه-زمستان 1402، 1402، صفحه 7-27]
-
آموزش مهندسی
چارچوب ارتقای محتوای آموزش کارشناسی مهندسی عمران با رویکرد انتقال مهارت های کارآفرینی [دوره 25، شماره 100، 1402، صفحه 1-25]
-
آموزش مهندسی
رویکردی جایگزین برای ارزیابی کیفیت در آموزش مهندسی: پیمایش مواجهه دانشجویان با زندگی دانشگاهی [دوره 25، ویژه نامه-زمستان 1402، 1402، صفحه 57-76]
-
آموزش مهندسی
روند کمی گسترش آموزش مهندسی در ایران و چالش های ارتقای کیفیت آن [دوره 25، ویژه نامه-زمستان 1402، 1402، صفحه 105-128]
-
آموزش مهندسی ایران
تحلیل ساختار دانشی آموزش مهندسی ایران با رویکرد هم رخدادی واژگان طی سال های 1378 تا 1401 [دوره 25، شماره 99، 1402، صفحه 65-89]
-
آموزشی مهندسی
رویکردی نو در کاهش بار روانی امتحان و افزایش یادگیری در آموزش مهندسی [دوره 25، شماره 99، 1402، صفحه 27-42]
ا
-
احتمال و آمار مهندسی
بررسی چالشهای آموزش الکترونیکی درس احتمال و آمار مهندسی [دوره 25، شماره 97، 1402، صفحه 125-150]
-
اخلاق حرفهای
تبیین رابطه شایستگیهای دانشآموختگان فنی مهندسی و روحیه کارآفرینی با میانجیگری اخلاق حرفهای مهندسی [دوره 25، شماره 98، 1402، صفحه 55-82]
-
اخلاق مهندسی
بررسی زیرساختهای فلسفی آموزش اخلاق مهندسی (یک بررسی نظاممند) [دوره 25، شماره 97، 1402، صفحه 25-41]
-
ارزشیابی
نگرش دانشجویان مهندسی دانشگاه شیراز بهتناسب برنامههای درسی تحصیلات تکمیلی با رویکرد توسعه پایدار [دوره 25، شماره 100، 1402، صفحه 27-47]
-
ارزشیابی
ارزیابی درونی و برونی، برای ارتقای کیفیت در آموزش مهندسی، تجربه های بین المللی و تلاش های ملی [دوره 25، ویژه نامه-زمستان 1402، 1402، صفحه 29-55]
-
ارزشیابی
روند کمی گسترش آموزش مهندسی در ایران و چالش های ارتقای کیفیت آن [دوره 25، ویژه نامه-زمستان 1402، 1402، صفحه 105-128]
-
ارزیابی برونی
ارزیابی درونی و برونی، برای ارتقای کیفیت در آموزش مهندسی، تجربه های بین المللی و تلاش های ملی [دوره 25، ویژه نامه-زمستان 1402، 1402، صفحه 29-55]
-
ارزیابی درونی
ارزیابی درونی و برونی، برای ارتقای کیفیت در آموزش مهندسی، تجربه های بین المللی و تلاش های ملی [دوره 25، ویژه نامه-زمستان 1402، 1402، صفحه 29-55]
-
ارزیابی کرک پاتریک
اثربخشی کارگاه مهارتافزایی کوتاهمدت گیربکس اتوماتیک بر مبنای مدل ارزیابی کرک پاتریک [دوره 25، شماره 97، 1402، صفحه 43-63]
-
استانداردها
اعتبارسنجی برنامههای آموزش مهندسی ساختمان در ایالات متحده آمریکا [دوره 25، ویژه نامه-زمستان 1402، 1402، صفحه 129-129]
-
اعتبارسنجی
اعتبارسنجی برنامههای آموزش مهندسی ساختمان در ایالات متحده آمریکا [دوره 25، ویژه نامه-زمستان 1402، 1402، صفحه 129-129]
-
الهام کارآفرینانه
مدل یابی تأثیر کیفیت برنامه درسی بر قصد کارآفرینی دانشجویان: نقش میانجی الهام کارآفرینانه و خلاقیت کارآفرینانه [دوره 25، شماره 98، 1402، صفحه 29-53]
-
امتحان پایان نیمسال
رویکردی نو در کاهش بار روانی امتحان و افزایش یادگیری در آموزش مهندسی [دوره 25، شماره 99، 1402، صفحه 27-42]
-
انگیزش
بررسی رابطۀ بین روش تدریس، انگیزش و یادگیری دانشجویان (مقایسه ای بین دانشجویان مهندسی و غیرمهندسی) [دوره 25، شماره 99، 1402، صفحه 91-109]
-
اهداف دانشگاهی
ساختار و الگویی جدید بر پایۀ نیازهای حرفهای برای تدریس درس زبان تخصصی مهندسی برق، یک مطالعۀ موردی [دوره 25، شماره 100، 1402، صفحه 83-100]
ب
-
بحران
بحران کاهش تقاضا در رشته های علوم، فناوری، مهندسی و ریاضیات در نظام دانشگاهی ایران: شناسایی راهکارها [دوره 25، شماره 99، 1402، صفحه 43-63]
-
بررسی نظاممند
بررسی زیرساختهای فلسفی آموزش اخلاق مهندسی (یک بررسی نظاممند) [دوره 25، شماره 97، 1402، صفحه 25-41]
-
برنامه درسی اجراشده
نگرش دانشجویان مهندسی دانشگاه شیراز بهتناسب برنامههای درسی تحصیلات تکمیلی با رویکرد توسعه پایدار [دوره 25، شماره 100، 1402، صفحه 27-47]
-
برنامهریزی آموزشی
اثربخشی کارگاه مهارتافزایی کوتاهمدت گیربکس اتوماتیک بر مبنای مدل ارزیابی کرک پاتریک [دوره 25، شماره 97، 1402، صفحه 43-63]
-
برنامهریزی درسی
مطالعۀ کیفی پیشبایستهای اجرای رویکرد ترسیم برنامۀ درسی در رشتههای مهندسی (مورد مطالعه: گروههای مهندسی دانشگاه کاشان) [دوره 25، شماره 97، 1402، صفحه 97-123]
پ
-
پژوهش آمیخته
بررسی چالشهای آموزش الکترونیکی درس احتمال و آمار مهندسی [دوره 25، شماره 97، 1402، صفحه 125-150]
ت
-
تئوری انگیزه حفاظتی
تأثیر شایستگیهای فردی و مالی بر قصد کارآفرینی دانشجویان خارجی: نقش میانجی انگیزه حفاظتی [دوره 25، شماره 99، 1402، صفحه 111-127]
-
تاریخ معماری
آموزش درس «آشنایی با معماری جهان» در ایران: تحلیل مضمونی دیدگاه های مدرسان [دوره 25، شماره 98، 1402، صفحه 127-151]
-
تحصیلات تکمیلی رشتههای مهندسی
نگرش دانشجویان مهندسی دانشگاه شیراز بهتناسب برنامههای درسی تحصیلات تکمیلی با رویکرد توسعه پایدار [دوره 25، شماره 100، 1402، صفحه 27-47]
-
تحلیل
ساختار و الگویی جدید بر پایۀ نیازهای حرفهای برای تدریس درس زبان تخصصی مهندسی برق، یک مطالعۀ موردی [دوره 25، شماره 100، 1402، صفحه 83-100]
-
تحلیل سلسلهمراتبی
تحلیل ساختار دانشی آموزش مهندسی ایران با رویکرد هم رخدادی واژگان طی سال های 1378 تا 1401 [دوره 25، شماره 99، 1402، صفحه 65-89]
-
تحلیل محتوا
تحلیل ساختار دانشی آموزش مهندسی ایران با رویکرد هم رخدادی واژگان طی سال های 1378 تا 1401 [دوره 25، شماره 99، 1402، صفحه 65-89]
-
تحلیل محتوا
کیفیت آموزش مهندسی از دیدگاه تحلیل محتوای مقالههای منتشر شده در فصلنامه آموزش مهندسی ایران [دوره 25، ویژه نامه-زمستان 1402، 1402، صفحه 77-103]
-
تحلیل همرخدادی واژگان
تحلیل ساختار دانشی آموزش مهندسی ایران با رویکرد هم رخدادی واژگان طی سال های 1378 تا 1401 [دوره 25، شماره 99، 1402، صفحه 65-89]
-
ترسیم برنامۀ درسی
مطالعۀ کیفی پیشبایستهای اجرای رویکرد ترسیم برنامۀ درسی در رشتههای مهندسی (مورد مطالعه: گروههای مهندسی دانشگاه کاشان) [دوره 25، شماره 97، 1402، صفحه 97-123]
-
ترمودینامیک تعادلات فازی
ترمودینامیک مهندسی شیمی: بازنگری در محتوا و آموزش [دوره 25، شماره 99، 1402، صفحه 11-26]
-
ترمودینامیک مهندسی شیمی
ترمودینامیک مهندسی شیمی: بازنگری در محتوا و آموزش [دوره 25، شماره 99، 1402، صفحه 11-26]
-
تصمیمگیری
بررسی رابطه علی آموزش اقتصاد با سواد مالی، مهارتهای تصمیمگیری و قصد کارآفرینی دانشجویان [دوره 25، شماره 97، 1402، صفحه 1-23]
-
تصویر
ماندگارسازی رابطه توان خودرو به کمک تصاویر مناسب [دوره 25، شماره 97، 1402، صفحه 65-95]
-
تقلب
رویکردی نو در کاهش بار روانی امتحان و افزایش یادگیری در آموزش مهندسی [دوره 25، شماره 99، 1402، صفحه 27-42]
-
توان خودرو
ماندگارسازی رابطه توان خودرو به کمک تصاویر مناسب [دوره 25، شماره 97، 1402، صفحه 65-95]
-
توسعه اقتصادی
چالش های آموزش عالی در رشته های مهندسی [دوره 25، شماره 100، 1402، صفحه 129-143]
-
توسعه پایا
هم افزایی رویکردهای مهندسی انسان گرایانه، بوم گرایانه، جهان شمول و کل نگر برای بازنگری آموزش مهندسی [دوره 25، شماره 98، 1402، صفحه 107-125]
-
توسعه پایدار
نگرش دانشجویان مهندسی دانشگاه شیراز بهتناسب برنامههای درسی تحصیلات تکمیلی با رویکرد توسعه پایدار [دوره 25، شماره 100، 1402، صفحه 27-47]
-
تولید محتوا
ساختار و الگویی جدید بر پایۀ نیازهای حرفهای برای تدریس درس زبان تخصصی مهندسی برق، یک مطالعۀ موردی [دوره 25، شماره 100، 1402، صفحه 83-100]
خ
-
خلاقیت کارآفرینانه
مدل یابی تأثیر کیفیت برنامه درسی بر قصد کارآفرینی دانشجویان: نقش میانجی الهام کارآفرینانه و خلاقیت کارآفرینانه [دوره 25، شماره 98، 1402، صفحه 29-53]
-
خودارزیابی
اعتبارسنجی برنامههای آموزش مهندسی ساختمان در ایالات متحده آمریکا [دوره 25، ویژه نامه-زمستان 1402، 1402، صفحه 129-129]
-
خودکارآمدی رایانه
بررسی رابطه میان خودکارآمدی ریاضی، رایانه و علوم با عملکرد تحصیلی دانشجویان رشته های مهندسی [دوره 25، شماره 100، 1402، صفحه 49-61]
-
خودکارآمدی ریاضی
بررسی رابطه میان خودکارآمدی ریاضی، رایانه و علوم با عملکرد تحصیلی دانشجویان رشته های مهندسی [دوره 25، شماره 100، 1402، صفحه 49-61]
-
خودکارآمدی علوم
بررسی رابطه میان خودکارآمدی ریاضی، رایانه و علوم با عملکرد تحصیلی دانشجویان رشته های مهندسی [دوره 25، شماره 100، 1402، صفحه 49-61]
د
-
دانشآموختگان
تبیین رابطه شایستگیهای دانشآموختگان فنی مهندسی و روحیه کارآفرینی با میانجیگری اخلاق حرفهای مهندسی [دوره 25، شماره 98، 1402، صفحه 55-82]
-
دانش آموز
شناسایی آلویتبندی عوامل اثر گذاری کاهش داوطلبان رشتههای مهندسی از دیدگاه دانشآموزان پایه دوازدهم (مطالعه موردی: شهرستان زاهدان) [دوره 25، شماره 98، 1402، صفحه 83-106]
-
دانشجویان فنی ومهندسی
شناسایی مؤلفه های مؤثر بر فرایند یاددهی-یادگیری، برای تربیت دانشجویان مهندسی با اشتغال پذیری بالا [دوره 25، شماره 98، 1402، صفحه 7-27]
-
دانشجویان مهندسی
بررسی رابطۀ بین روش تدریس، انگیزش و یادگیری دانشجویان (مقایسه ای بین دانشجویان مهندسی و غیرمهندسی) [دوره 25، شماره 99، 1402، صفحه 91-109]
-
دانشجویان مهندسی
بررسی رابطه میان خودکارآمدی ریاضی، رایانه و علوم با عملکرد تحصیلی دانشجویان رشته های مهندسی [دوره 25، شماره 100، 1402، صفحه 49-61]
-
دانشجویان مهندسی برق
ساختار و الگویی جدید بر پایۀ نیازهای حرفهای برای تدریس درس زبان تخصصی مهندسی برق، یک مطالعۀ موردی [دوره 25، شماره 100، 1402، صفحه 83-100]
-
دانشکدگان فنی دانشگاه تهران
بررسی چالشهای آموزش الکترونیکی درس احتمال و آمار مهندسی [دوره 25، شماره 97، 1402، صفحه 125-150]
-
دانشکده فنی
دغدغه کیفیت در آموزش مهندسی ایران زمینهکاوی تاریخی با تأکید بر فهم منطق ظهور کیفیت در این نوع آموزش در کشور [دوره 25، ویژه نامه-زمستان 1402، 1402، صفحه 7-27]
-
دانشگاه تهران
دغدغه کیفیت در آموزش مهندسی ایران زمینهکاوی تاریخی با تأکید بر فهم منطق ظهور کیفیت در این نوع آموزش در کشور [دوره 25، ویژه نامه-زمستان 1402، 1402، صفحه 7-27]
-
دیمتل
شناسایی آلویتبندی عوامل اثر گذاری کاهش داوطلبان رشتههای مهندسی از دیدگاه دانشآموزان پایه دوازدهم (مطالعه موردی: شهرستان زاهدان) [دوره 25، شماره 98، 1402، صفحه 83-106]
ر
-
راهکارها
بحران کاهش تقاضا در رشته های علوم، فناوری، مهندسی و ریاضیات در نظام دانشگاهی ایران: شناسایی راهکارها [دوره 25، شماره 99، 1402، صفحه 43-63]
-
رشتههای علوم
بحران کاهش تقاضا در رشته های علوم، فناوری، مهندسی و ریاضیات در نظام دانشگاهی ایران: شناسایی راهکارها [دوره 25، شماره 99، 1402، صفحه 43-63]
-
رشته های مهندسی
چالش های آموزش عالی در رشته های مهندسی [دوره 25، شماره 100، 1402، صفحه 129-143]
-
رشد کمی
روند کمی گسترش آموزش مهندسی در ایران و چالش های ارتقای کیفیت آن [دوره 25، ویژه نامه-زمستان 1402، 1402، صفحه 105-128]
-
روش آمیخته اکتشافی
چارچوب ارتقای محتوای آموزش کارشناسی مهندسی عمران با رویکرد انتقال مهارت های کارآفرینی [دوره 25، شماره 100، 1402، صفحه 1-25]
-
روش تدریس
بررسی رابطۀ بین روش تدریس، انگیزش و یادگیری دانشجویان (مقایسه ای بین دانشجویان مهندسی و غیرمهندسی) [دوره 25، شماره 99، 1402، صفحه 91-109]
-
روشهای ارزیابی
رویکردی نو در کاهش بار روانی امتحان و افزایش یادگیری در آموزش مهندسی [دوره 25، شماره 99، 1402، صفحه 27-42]
-
رویکردهای آموزشی
آموزش درس «آشنایی با معماری جهان» در ایران: تحلیل مضمونی دیدگاه های مدرسان [دوره 25، شماره 98، 1402، صفحه 127-151]
-
رویکردهای جایگزین سنجش کیفیت
رویکردی جایگزین برای ارزیابی کیفیت در آموزش مهندسی: پیمایش مواجهه دانشجویان با زندگی دانشگاهی [دوره 25، ویژه نامه-زمستان 1402، 1402، صفحه 57-76]
-
ریاضیات
بحران کاهش تقاضا در رشته های علوم، فناوری، مهندسی و ریاضیات در نظام دانشگاهی ایران: شناسایی راهکارها [دوره 25، شماره 99، 1402، صفحه 43-63]
ز
-
زبان انگلیسی
ساختار و الگویی جدید بر پایۀ نیازهای حرفهای برای تدریس درس زبان تخصصی مهندسی برق، یک مطالعۀ موردی [دوره 25، شماره 100، 1402، صفحه 83-100]
-
زبان تخصصی
ساختار و الگویی جدید بر پایۀ نیازهای حرفهای برای تدریس درس زبان تخصصی مهندسی برق، یک مطالعۀ موردی [دوره 25، شماره 100، 1402، صفحه 83-100]
-
زندگی دانشگاهی
رویکردی جایگزین برای ارزیابی کیفیت در آموزش مهندسی: پیمایش مواجهه دانشجویان با زندگی دانشگاهی [دوره 25، ویژه نامه-زمستان 1402، 1402، صفحه 57-76]
ش
-
شایستگی
تبیین رابطه شایستگیهای دانشآموختگان فنی مهندسی و روحیه کارآفرینی با میانجیگری اخلاق حرفهای مهندسی [دوره 25، شماره 98، 1402، صفحه 55-82]
-
شایستگی کارآفرینانه
تأثیر شایستگیهای فردی و مالی بر قصد کارآفرینی دانشجویان خارجی: نقش میانجی انگیزه حفاظتی [دوره 25، شماره 99، 1402، صفحه 111-127]
ط
-
طراحی معماری
شناسایی مولفه های مهارت مباحثه در فرایند یادگیری طراحی معماری [دوره 25، شماره 100، 1402، صفحه 101-128]
-
طرح درس
ترمودینامیک مهندسی شیمی: بازنگری در محتوا و آموزش [دوره 25، شماره 99، 1402، صفحه 11-26]
ع
-
علوم مهندسی
تبیین رابطه شایستگیهای دانشآموختگان فنی مهندسی و روحیه کارآفرینی با میانجیگری اخلاق حرفهای مهندسی [دوره 25، شماره 98، 1402، صفحه 55-82]
-
عملکرد تحصیلی
بررسی رابطه میان خودکارآمدی ریاضی، رایانه و علوم با عملکرد تحصیلی دانشجویان رشته های مهندسی [دوره 25، شماره 100، 1402، صفحه 49-61]
-
عوامل
شناسایی آلویتبندی عوامل اثر گذاری کاهش داوطلبان رشتههای مهندسی از دیدگاه دانشآموزان پایه دوازدهم (مطالعه موردی: شهرستان زاهدان) [دوره 25، شماره 98، 1402، صفحه 83-106]
ف
-
فرایند تحلیل شبکه ای
شناسایی آلویتبندی عوامل اثر گذاری کاهش داوطلبان رشتههای مهندسی از دیدگاه دانشآموزان پایه دوازدهم (مطالعه موردی: شهرستان زاهدان) [دوره 25، شماره 98، 1402، صفحه 83-106]
-
فرایند یاددهی-یادگیری
شناسایی مؤلفه های مؤثر بر فرایند یاددهی-یادگیری، برای تربیت دانشجویان مهندسی با اشتغال پذیری بالا [دوره 25، شماره 98، 1402، صفحه 7-27]
-
فرایند یادگیری
شناسایی مولفه های مهارت مباحثه در فرایند یادگیری طراحی معماری [دوره 25، شماره 100، 1402، صفحه 101-128]
-
فرمول ریاضی
ماندگارسازی رابطه توان خودرو به کمک تصاویر مناسب [دوره 25، شماره 97، 1402، صفحه 65-95]
-
فلسفه
بررسی زیرساختهای فلسفی آموزش اخلاق مهندسی (یک بررسی نظاممند) [دوره 25، شماره 97، 1402، صفحه 25-41]
-
فناوری
بحران کاهش تقاضا در رشته های علوم، فناوری، مهندسی و ریاضیات در نظام دانشگاهی ایران: شناسایی راهکارها [دوره 25، شماره 99، 1402، صفحه 43-63]
ق
-
قابلیت اشتغال
شناسایی مؤلفه های مؤثر بر فرایند یاددهی-یادگیری، برای تربیت دانشجویان مهندسی با اشتغال پذیری بالا [دوره 25، شماره 98، 1402، صفحه 7-27]
-
قصد کارآفرینانه
تأثیر شایستگیهای فردی و مالی بر قصد کارآفرینی دانشجویان خارجی: نقش میانجی انگیزه حفاظتی [دوره 25، شماره 99، 1402، صفحه 111-127]
-
قصد کارآفرینی
بررسی رابطه علی آموزش اقتصاد با سواد مالی، مهارتهای تصمیمگیری و قصد کارآفرینی دانشجویان [دوره 25، شماره 97، 1402، صفحه 1-23]
-
قصد کارآفرینی
مدل یابی تأثیر کیفیت برنامه درسی بر قصد کارآفرینی دانشجویان: نقش میانجی الهام کارآفرینانه و خلاقیت کارآفرینانه [دوره 25، شماره 98، 1402، صفحه 29-53]
ک
-
کارآفرینی
تبیین رابطه شایستگیهای دانشآموختگان فنی مهندسی و روحیه کارآفرینی با میانجیگری اخلاق حرفهای مهندسی [دوره 25، شماره 98، 1402، صفحه 55-82]
-
کارگاه آموزشی
اثربخشی کارگاه مهارتافزایی کوتاهمدت گیربکس اتوماتیک بر مبنای مدل ارزیابی کرک پاتریک [دوره 25، شماره 97، 1402، صفحه 43-63]
-
کمیت آموزش عالی
کیفیت آموزش مهندسی از دیدگاه تحلیل محتوای مقالههای منتشر شده در فصلنامه آموزش مهندسی ایران [دوره 25، ویژه نامه-زمستان 1402، 1402، صفحه 77-103]
-
کیفیت
ارزیابی درونی و برونی، برای ارتقای کیفیت در آموزش مهندسی، تجربه های بین المللی و تلاش های ملی [دوره 25، ویژه نامه-زمستان 1402، 1402، صفحه 29-55]
-
کیفیت
روند کمی گسترش آموزش مهندسی در ایران و چالش های ارتقای کیفیت آن [دوره 25، ویژه نامه-زمستان 1402، 1402، صفحه 105-128]
-
کیفیت آموزش عالی
کیفیت آموزش مهندسی از دیدگاه تحلیل محتوای مقالههای منتشر شده در فصلنامه آموزش مهندسی ایران [دوره 25، ویژه نامه-زمستان 1402، 1402، صفحه 77-103]
-
کیفیت برنامه درسی
مدل یابی تأثیر کیفیت برنامه درسی بر قصد کارآفرینی دانشجویان: نقش میانجی الهام کارآفرینانه و خلاقیت کارآفرینانه [دوره 25، شماره 98، 1402، صفحه 29-53]
-
کیفیت تجربهشده
دغدغه کیفیت در آموزش مهندسی ایران زمینهکاوی تاریخی با تأکید بر فهم منطق ظهور کیفیت در این نوع آموزش در کشور [دوره 25، ویژه نامه-زمستان 1402، 1402، صفحه 7-27]
-
کیفیت یاددهی- یادگیری
رویکردی جایگزین برای ارزیابی کیفیت در آموزش مهندسی: پیمایش مواجهه دانشجویان با زندگی دانشگاهی [دوره 25، ویژه نامه-زمستان 1402، 1402، صفحه 57-76]
گ
-
گروههای آموزشی
مطالعۀ کیفی پیشبایستهای اجرای رویکرد ترسیم برنامۀ درسی در رشتههای مهندسی (مورد مطالعه: گروههای مهندسی دانشگاه کاشان) [دوره 25، شماره 97، 1402، صفحه 97-123]
م
-
ماندگاری
روش خلاقانه مهندسی برای شبیه سازی ماندگار سامانه های مهندسی در محیط های نرم افزاری [دوره 25، شماره 100، 1402، صفحه 63-81]
-
مباحثه
شناسایی مولفه های مهارت مباحثه در فرایند یادگیری طراحی معماری [دوره 25، شماره 100، 1402، صفحه 101-128]
-
مبدل بوست
روش خلاقانه مهندسی برای شبیه سازی ماندگار سامانه های مهندسی در محیط های نرم افزاری [دوره 25، شماره 100، 1402، صفحه 63-81]
-
محیط های یادگیری
شناسایی مولفه های مهارت مباحثه در فرایند یادگیری طراحی معماری [دوره 25، شماره 100، 1402، صفحه 101-128]
-
مرور حیطهای
کیفیت آموزش مهندسی از دیدگاه تحلیل محتوای مقالههای منتشر شده در فصلنامه آموزش مهندسی ایران [دوره 25، ویژه نامه-زمستان 1402، 1402، صفحه 77-103]
-
مشارکت فعال تحصیلی
رویکردی جایگزین برای ارزیابی کیفیت در آموزش مهندسی: پیمایش مواجهه دانشجویان با زندگی دانشگاهی [دوره 25، ویژه نامه-زمستان 1402، 1402، صفحه 57-76]
-
معماری جهان
آموزش درس «آشنایی با معماری جهان» در ایران: تحلیل مضمونی دیدگاه های مدرسان [دوره 25، شماره 98، 1402، صفحه 127-151]
-
مهارتافزایی
اثربخشی کارگاه مهارتافزایی کوتاهمدت گیربکس اتوماتیک بر مبنای مدل ارزیابی کرک پاتریک [دوره 25، شماره 97، 1402، صفحه 43-63]
-
مهارت نرمافزاری
روش خلاقانه مهندسی برای شبیه سازی ماندگار سامانه های مهندسی در محیط های نرم افزاری [دوره 25، شماره 100، 1402، صفحه 63-81]
-
مهارتهای زبانی
ساختار و الگویی جدید بر پایۀ نیازهای حرفهای برای تدریس درس زبان تخصصی مهندسی برق، یک مطالعۀ موردی [دوره 25، شماره 100، 1402، صفحه 83-100]
-
مهندسی
شناسایی آلویتبندی عوامل اثر گذاری کاهش داوطلبان رشتههای مهندسی از دیدگاه دانشآموزان پایه دوازدهم (مطالعه موردی: شهرستان زاهدان) [دوره 25، شماره 98، 1402، صفحه 83-106]
-
مهندسی
بحران کاهش تقاضا در رشته های علوم، فناوری، مهندسی و ریاضیات در نظام دانشگاهی ایران: شناسایی راهکارها [دوره 25، شماره 99، 1402، صفحه 43-63]
-
مهندسی انسان گرایانه
هم افزایی رویکردهای مهندسی انسان گرایانه، بوم گرایانه، جهان شمول و کل نگر برای بازنگری آموزش مهندسی [دوره 25، شماره 98، 1402، صفحه 107-125]
-
مهندسی بوم گرایانه
هم افزایی رویکردهای مهندسی انسان گرایانه، بوم گرایانه، جهان شمول و کل نگر برای بازنگری آموزش مهندسی [دوره 25، شماره 98، 1402، صفحه 107-125]
-
مهندسی جهان شمول
هم افزایی رویکردهای مهندسی انسان گرایانه، بوم گرایانه، جهان شمول و کل نگر برای بازنگری آموزش مهندسی [دوره 25، شماره 98، 1402، صفحه 107-125]
-
مهندسی عمران
چارچوب ارتقای محتوای آموزش کارشناسی مهندسی عمران با رویکرد انتقال مهارت های کارآفرینی [دوره 25، شماره 100، 1402، صفحه 1-25]
-
مهندسی کل نگر
هم افزایی رویکردهای مهندسی انسان گرایانه، بوم گرایانه، جهان شمول و کل نگر برای بازنگری آموزش مهندسی [دوره 25، شماره 98، 1402، صفحه 107-125]
-
مواجهه دانشجویان
رویکردی جایگزین برای ارزیابی کیفیت در آموزش مهندسی: پیمایش مواجهه دانشجویان با زندگی دانشگاهی [دوره 25، ویژه نامه-زمستان 1402، 1402، صفحه 57-76]
-
موزش الکترونیکی
بررسی چالشهای آموزش الکترونیکی درس احتمال و آمار مهندسی [دوره 25، شماره 97، 1402، صفحه 125-150]
ن
-
نرم افزار متلب/سیمولینک
روش خلاقانه مهندسی برای شبیه سازی ماندگار سامانه های مهندسی در محیط های نرم افزاری [دوره 25، شماره 100، 1402، صفحه 63-81]
-
نمودار راهبردی
تحلیل ساختار دانشی آموزش مهندسی ایران با رویکرد هم رخدادی واژگان طی سال های 1378 تا 1401 [دوره 25، شماره 99، 1402، صفحه 65-89]
-
نهادسازی
روند کمی گسترش آموزش مهندسی در ایران و چالش های ارتقای کیفیت آن [دوره 25، ویژه نامه-زمستان 1402، 1402، صفحه 105-128]
-
نوآوری آموزشی
رویکردی نو در کاهش بار روانی امتحان و افزایش یادگیری در آموزش مهندسی [دوره 25، شماره 99، 1402، صفحه 27-42]
-
نیازسنجی آموزشی
اثربخشی کارگاه مهارتافزایی کوتاهمدت گیربکس اتوماتیک بر مبنای مدل ارزیابی کرک پاتریک [دوره 25، شماره 97، 1402، صفحه 43-63]
و
-
وضعیت اجتماعی- اقتصادی
بررسی رابطه علی آموزش اقتصاد با سواد مالی، مهارتهای تصمیمگیری و قصد کارآفرینی دانشجویان [دوره 25، شماره 97، 1402، صفحه 1-23]
ی
-
یادگیری
بررسی رابطۀ بین روش تدریس، انگیزش و یادگیری دانشجویان (مقایسه ای بین دانشجویان مهندسی و غیرمهندسی) [دوره 25، شماره 99، 1402، صفحه 91-109]
-
یادگیری فعال
ترمودینامیک مهندسی شیمی: بازنگری در محتوا و آموزش [دوره 25، شماره 99، 1402، صفحه 11-26]